Upravljanje Maloprodajom

Upravljanje Maloprodajom

Poslovni Procesi > Upravljanje Maloprodajom
Da bi se neki softver koristio u maloprodajnom objektu mora da bude sertifikovan od strane Ministarstva finansija.
Poslovni proces prodaje u maloprodaji ima 2 dela, jedan je priprema i održavanje podataka i komercijalnih uslova (back office), a drugi je sama prodaja.
Komercijalni uslovi određuju specijalne cene ili rabate za neke artikle, neke prodavnice ili neke ispunjene uslove – kao što je na primer rođendan kupca. Kupcima se mogu izdati potrošačke kartice ili VIP kartice i za to vezati određeni komercijalni uslovi. Akcije važe određeni period i odnose se na određene artikle. Održavanje ovih komercijalnih uslova za prodaju u maloprodaji je stalni zadatak, ali za to postoje uslovi iz modula AB Softa.
Poslovni proces prodaje robe u maloprodaji ima sledeće korake:
- Otvaranje smene
- Izrada predračuna za prodavnicu (opciono)
- Preuzimanje podataka iz predračuna u POSIR-u (opciono)
- Izrada avansnog računa (opciono)
- Izdavanje fiskalnog računa
- Zatvaranje smene
- Preuzimanje podataka iz prodavnica u robno materijalno knjigovodstvo
- Knjiženje uz formiranje KEP knjige
- Slanje nekih dokumenata iz maloprodajnog objekta na SEF
- Formiranje PDV evidencije
- Knjiženje podataka kroz blagajnu čekova i dinarsku blagajnu
- Knjiženje podataka u finansijama
- Izveštavanje
Moduli uključeni u vođenje maloprodaje:
Poslovni Procesi > Upravljanje Maloprodajom
Da bi se neki softver koristio u maloprodajnom objektu mora da bude sertifikovan od strane Ministarstva finansija.
Poslovni proces prodaje u maloprodaji ima 2 dela, jedan je priprema i održavanje podataka i komercijalnih uslova (back office), a drugi je sama prodaja.
Komercijalni uslovi određuju specijalne cene ili rabate za neke artikle, neke prodavnice ili neke ispunjene uslove – kao što je na primer rođendan kupca. Kupcima se mogu izdati potrošačke kartice ili VIP kartice i za to vezati određeni komercijalni uslovi. Akcije važe određeni period i odnose se na određene artikle. Održavanje ovih komercijalnih uslova za prodaju u maloprodaji je stalni zadatak, ali za to postoje uslovi iz modula AB Softa.
Poslovni proces prodaje robe u maloprodaji ima sledeće korake:
- Otvaranje smene
- Izrada predračuna za prodavnicu (opciono)
- Preuzimanje podataka iz predračuna u POSIR-u (opciono)
- Izrada avansnog računa (opciono)
- Izdavanje fiskalnog računa
- Zatvaranje smene
- Preuzimanje podataka iz prodavnica u robno materijalno knjigovodstvo
- Knjiženje uz formiranje KEP knjige
- Slanje nekih dokumenata iz maloprodajnog objekta na SEF
- Formiranje PDV evidencije
- Knjiženje podataka kroz blagajnu čekova i dinarsku blagajnu
- Knjiženje podataka u finansijama
- Izveštavanje
Moduli uključeni u vođenje maloprodaje:
Kasa u maloprodaji
Program POSIR je deo AB Soft ERP Sistema namenjen automatizaciji prodajnih mesta u maloprodajnim objektima, uz mogućnost automatskog knjiženja promena na osnovu unetih transakcija u drugim modulima ERP Sistema. Sve podatke razmenjuje sa celim AB Soft sistemom.
Komercijala
Aplikacija KOM koristi se za automatizaciju poslova komercijale. Pod pojmom komercijala podrazumevaju se poslovi nabavke, praćenje komercijalnih uslova dobavljača, prodaje, određivanje komercijalnih uslova kupaca u veleprodaji i maloprodaji. Da bi ovo bilo moguće program ima više od stotinu izveštaja iz kojih se prate kako komercijalni poslovi tako i svi ostali vezani za prodaju i nabavku.
Robno materijalno knjigovodstvo
ROK je jedan od 4 programa za praćenje zaliha. Koristi se za knjiženje promena u maloprodaji i veleprodaji. Prati promene na zalihama, ali može da generiše i fakture i da ih pošalje na SEF. Pored izveštaja o zalihama i promenama, jedan broj izveštaja odnosi se na izveštaje državnim organima – ekološka taksa, otpad, hemikalije, izveštaji upravi za duvan…
Fakturisanje
Mada fakture možete raditi i istovremeno sa otpremnicama, za zahtevnije korisnike programski sistem AB Softa može se proširiti i aplikacijom FAKT. Iz nje se mogu raditi fakture za više otpremnica uz dodatak usluga ili samo fakture za usluge. Pored faktura, mogu se raditi i avansne fakture i knjižna pisma. Aplikacija je povezana sa SEFom opcijama iz koje se prate statusi dokumenata na SEFu.
Blagajna
Program BLAD je namenjen automatizaciji vođenja blagajne u preduzećima.
Finansijsko knjigovodstvo
Program omogućuje vođenje kompletnog finansijskog knjigovodstva jednog ili više preduzeća, bez obzira na delatnost, veličinu preduzeća i obim knjiženja. Kontni plan, sintetički i analitički kreirate i dopunjujete prema svojim potrebama, a možete preuzeti i inicijalni, pokretanjem obrade u aplikaciji. Aplikacija je povezana sa SEFom za praćenje prodaje i nabavke, kao i za kreiranje EPP obrasca.
Virmani
Program VIR je alat finansijske operative za praćenje plaćanja faktura i profaktura kao i svih ostalih plaćanja sa tekućeg računa po drugim osnovama (plate, porezi, doprinosi, takse, obračuni po ugovorima o delu i slično).