VIR
Virmani
Virmani
Program VIR je alat finansijske operative za praćenje plaćanja faktura i profaktura kao i svih ostalih plaćanja sa tekućeg računa po drugim osnovama (plate, porezi, doprinosi, takse, obračuni po ugovorima o delu i slično).
Osnovni dokumenti VIRa su zahtevi za plaćanje, nalozi za plaćanjem i izvodi.
Zahtevi se formiraju na osnovu predračuna, računa ili po drugom osnovu. Ukoliko poslovni proces u kompaniji tako određuje, odobravanje zahteva određene osobe imaju pravo da od zahteva formiraju naloge za plaćanje. Ako organizacija u preduzeću ne nalaže formiranje zahteva, mogu se unositi i direktno nalozi za plaćanje. Aplikacija OZ povezana je sa aplikacijom VIR, tako što se nakon obračuna zarada iz aplikacije OZ u aplikaciju VIR prosleđuju nalozi za plaćanje.
U zavisnosti od instaliranog paketa, zahtevi za plaćanje mogu biti poslati na odobravanje određenim osobama u preduzeću. Ako je ulazna faktura bila poslata na odobravanje, tada će se nalog za plaćanje automatski formirati na osnovu podataka o neplaćenom iznosu sa ulazne fakture.
Samo plaćanje može se obaviti putem e-bankinga – formiranjem fajla za e-banking ili kroz štampanu formu naloga za plaćanje. Kada je u pitanju e-banking, aplikacija VIR podržava preko 30 različitih e-banking softvera i varijanti softvera.
Pored formiranja fajla za e-banking, aplikacija VIR ima mogućnost i preuzimanje fajla o promenama na tekućem računu firme. Na osnovu ovog fajla formira se nalog za knjiženje dnevnog izvoda koji se šalje u aplikaciju FIPO. Na ovom nalogu konta i šifre komitenata popuniće se na osnovu informacije o tekućim računima komitenata koji se unose kada se unose podaci o komitentima kroz neki od programa. Podaci o tekućim računima komitenata mogu se preuzeti i sa sajta APRa.
Aplikacija VIR pruža mogućnost raspoređivanja troškova ulaznih faktura, vezivanje zbirnih uplata za više računa, evidenciju menica, a za javna preduzeća i korisnike budžetskih sredstava, RINO evidenciju. U deviznoj varijanti postoji mogućnost praćenja deviznih plaćanja.