Poslovni Softver za Izveštavanje - AB Soft
2521
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-2521,page-child,parent-pageid-2450,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
Poslovni Procesi > Izveštavanje

Izveštavanje

U jednom preduzeću izveštavanje se sprovodi na više nivoa:

  • Izveštavanje operatera koji rade na unosu
  • Izveštavanje nižeg menadžmenta
  • Izveštavanje višeg menadžmenta

 

Operateri čiji je zadatak unos podataka kroz poslovni softver, imaju potrebu za kontrolom podataka koje unose. Izveštaji koji se zahtevaju na ovom, operativnom nivou često se koriste i za validiranje podataka, kako bi se operater sprečio da unese neispravan podatak. Razne vrste helpova koji se mogu dobiti na mestima unosa takođe su vrsta izveštaja i zadatak im je da prikažu listu dozvoljenih vrednosti sa dodatnim informacijama. Tipičan primer je help za unos šifre komintenta koji prikazuje šifru komintenta, naziv, mesto, PIB i još neke informacije, za one komintente koji nisu na neki način blokirani.

 

Niži menadžment zahteva izveštaje potrebne za donošenje operativnih odluka, kao što su kritične zalihe, razlike po popisu, kartice, dugovanja i potraživanja, dospelost, izvršenje planova i slično. Na kraju, za donošenje strateških odluka potrebni su višegodišnji izveštaji o strateški važnim pozicijama poslovanja.

 

Za potrebe izveštavanja mogu se koristiti izveštaji u okviru aplikacija, Excel reportsi, Web izveštaji I DW izveštaji. Neke informacije izveštajnog karaktera moguće je automatski slati na e-mail ili putem sms poruka.

 

Uključeni moduli:

EXCEL reporting

 

Izveštavanju je u AB Soft rešenjima posvećena posebna pažnja. Svi izveštaji koji se nalaze u aplikacijama imaju mogućnost pretrage, filtriranja, sortiranja (od manjeg ka većem i obratno), pretrage, rekapituliranja, prilagođavanja izveštaja operateru i eksport izveštaja u Excel, Open office i txt fajlove. Ovo važi za sve izveštaje i predstavlja standard u AB Soft aplikacijama.

 

Za slučaj da u AB Soft aplikaciji nema izveštaja koji Vam treba ili ukoliko želite da izveštajima iz baze podataka pristupa neko ko ne koristi AB Soft aplikacije, postoji rešenje koje se pokreće kao Add-In MS Excela.

 

Nakon što se instalira ovo rešenje, u Excelu će se pojaviti novi ribbon sa oznakom AB Soft Reportsa. Klikom na ovaj ribbon pojavljuje se lista instaliranih izveštaja. Izveštaji iz ove liste formiraju se prema zahtevima kompanije korisnika aplikacija. Izveštaji mogu da imaju parametre kao što su šifra komintenta ili period. Za unos podataka tipa šifra može se koristiti pomoć – lista koju će Excel ponuditi u polju za unos.

 

Izveštaji mogu biti razni i mogu obuhvatati podatke iz različitih poslovnih procesa.

Data Warehouse reporting

 

AB Soft aplikacije imaju veliki broj izveštaja i alate da se od postojećih izveštaja mogu dobiti novi izveštaji, jednostavnim manipulacijama tipa filtriranje, sortiranje, rekapitulacije i podešavanje izveštaja.

 

Međutim, za korisnike koji imaju baze sa velikim brojem podataka preporuka je da za detaljnu analizu poslovanja koriste ovo rešenje.

 

U Data Warehouse (DW) reportingu pored baze poslovnih promena koja sadrži podatke koje ovde smeštaju standardne AB Soft aplikacije, instalira se još jedna baza koja sadrži pripremljene podatke za DW izveštaje. Podaci se prenose automatski i to u periodu kada nad bazom poslovnih promena niko ne radi – obično noću. Podaci su višegodišnji. Kao interfejs za prikaz podataka iz DW baze koristi se MS Excel.

 

Izveštaji prikazuju promene po više dimezija koje se biraju na obrascima izveštaja. Forma izveštaja je tabelarna ili grafička (pite, grafici, stubići, itd). Brzina izveštaja u odnosu na prikaze iz baze poslovnih promena je neuporedva, što je izuzetno važno za kompanije sa velikim brojem podataka u bazama.

Reporting Tools

 

AB Soft ERP system aplikacija ima nekoliko hiljada izveštaja. Sve standardne AB Soft aplikacije imaju alate na osnovu kojih se iz postojećih izveštaja mogu dobiti novi izveštaji. Standardni alati izveštaja uključuju:

 

  • Filtriranje – kojim se iz izveštaja mogu izdvojiti neki stavovi
  • Pretragu – za nalaženje vrednosti u izveštaju
  • Sortiranje po bilo kojoj koloni – lako dobijanje rang lista po raznim osnovama
  • Rekapitulacije – selekcija kolona za rekapituliranje I kolona za sumiranje kojim se dobijaju novi izveštaji. Na mesečnom, kvartalnom ili godišnjem nivou
  • Grafička predstava izveštaja
  • Eksport izveštaja u MS Excel, Open office ili CSV fajl